Strategi Untuk Meningkatkan Niat Menggunakan Asuransi Syariah
Abstract
The aim of this research is to determine strategies to increase intentions to use sharia insurance. This research uses a literature study or library research method. The results of this research show that there are several ways that can be used to increase consumers' intention to use sharia insurance, namely, increasing human resources for sharia insurance agents, government regulatory support, and several factors that influence the intention to use sharia insurance, namely, among others, consumer trust and purchase intention.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdullah Amrin, Strategi Pemasaran Asuransi Syariah, PT. Grasindo, Jakarta, 2007.
Ahmad Rodoni, Asuransi dan Pegadaian Syariah, Mitra Wacana Media, Jakarta, 2015.
AM. Hasan Ali, Asuransi Dalam Perspektif Hukum Islam, Kencana, Jakarta, 2013.
Dinna Miftakhul Jannah, dkk, "Strategi Meningkatkan Eksistensi Asuransi Syariah Di Indonesia", Jurnal Maneksi, Vol. 8, No. 1, Juni 2019.
Fathurrahman, Metode Penelitian, Pustaka Setia, Bandung, 2011.
Iqbal Muhaimin, Asuransi Umum Syariah dalam Praktik, Gema Insani Press, Jakarta, 2005.
Sumanto, A, Solusi Berasuransi: Lebih Indah dengan Syariah, Salamadani Pustaka Semesta, Jakarta, 2009.
Abung Fayshal dan Henny Medyawati, “Analisis Strategi Pemasaran Produk Asuransi Jiwa Pada Bumi Putera Syariah Cabang Depok”, Jurnal Asuransi dan Manajemen Risiko, Vol. 1, No. 2, September 2013.
Bahtiar Alamsyah, dkk, "Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Niat Membeli Produk Asuransi Jiwa Sinarmas Di Kota Tangerang", Jurnal Media Manajemen Jasa, Vol. 4, No. 1, Januari 2017.
Deny Guntara, "Asuransi Dan Ketentuan-Ketentuan Hukum Yang Mengaturnya", Jurnal Justisi Ilmu Hukum, Vol. 1, No. 1, Mei 2016.
Edi Hariyadi, dkk, "Peran Agen Asuransi Syariah Dalam Meningkatkan Pemahaman Masyarakat Tentang Asuransi Syariah", Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah, Vol. 5, No. 1, April 2017.
Mifta Hanny Safira, dkk, "Potensi Perkembangan Asuransi Syariah Di Indonesia", Jurnal Islamic Economics and Business, Vol. 1, No. 3, Juni 2021.
Rachmansyah, Y, “Strategi Meningkatkan Kinerja Penjualan Asuransi Jiwa (Studi Di Ajb Bumiputera 1912 Kantor Cabang Semarang)”, Jurnal Prestasi, Vol. 6, No. 01, Juli 2010.
Kitab Undang-Undang Hukum Dagang Pasal 246.
Undang-Undang Nomor 40 Tahun 2014 Tentang Peransuransian.
Refbacks
- There are currently no refbacks.