Strategi Komunikasi Pemasaran Wisata Pantai Pasir Putih Parbaba Dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan di Kabupaten Samosir

Abdul Haris, Arnelia Sihaloho, Ria Wuri Andary

Abstract

This study aims to determine the efforts of the Pasir Putih Parbaba Beach tourism management in improving the marketing communication strategy of Pasir Putih Parbaba Beach tourism, to determine the inhibiting factors of the marketing communication strategy of Pasir Putih Parbaba Beach tourism in increasing tourist visits. This study discusses and presents a description of the data obtained through the results of field research through data collection methods that have been mentioned in the previous chapter. Here the author uses a descriptive method with a qualitative approach. Qualitative research is a research procedure that produces descriptive data in the form of words or spoken words from people and behavior can be observed.

Keywords

Marketing Communication, Strategy, Barriers

Full Text:

PDF

References

A.J, Muljadi. (2012). Kepariwisataan dan Perjalanan. Jakart PT. Raja Grafindo Persada.

Agun, K. (2005). Transformasi Pelayanan Publik. Yogyakarta: Pembaharuan. Anggito, & Albi. (2018). Metodologi Penelitian Kualitatif. Sukabumi: CV Jejak.

Basu Swastha dan Irawan. 2005. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta Liberty.

Bungin, Burhan. (2012). Analisis Data Penelitian Kualitatif. Jakarta: Raja Grafindo Persada

Bungin, Burhan. 2015. Komunikasi Pariwisata (Tourism Communication) Pemasaran dan Brand Destinasi. Edisi Pertama. Jakarta: Prenadamedia Group.

Cangara, Hafied. 2017. Perencanaan dan Strategi Komunikasi. Jakarta: Rajawali Persada.

Cangara, H. Hafied. 2011. Pengantar Ilmu Komunikasi. Jakarta: Rajawali Pers.

Cangara, H. Hafied. 2013. Perencanaan dan Strategi Komunikasi. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada

Cangara, H. Hafied. 2016. Pengantar Ilmu Komunikasi. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.

Deddy mulyana. (2007). Ilmu Komunikasi Suatu Pengantar. Bandung: PT. Remaja Rosdakar

Dhiyaa, Putri Indraswari. (2022). Strategi Komunikasi Pemasaran Dinas Pariwisata Provinsi Riau Dalam Mempromosikan Festival Subayang Sebagai Upaya Menarik Wisatawan. Erlangga.

Effendy, Onong Uchjana. (2005). Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Fatikhatuz, D. Z. (2018). Strategi Komunikasi Pemasaran Wisata Terpadu Desa Wisata dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan. Yogyakarta.

Firmansyah, A. (2020). Komunikasi Pemasaran. Pasuruan: Qiara Media.

Hermawan, A. (2012). Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, & Armstrong. (2008). Prinsip- prinsip Pemasaran, Jakarta: Erlangga

Kotler, Keller. (2009). Manajemen Pemasaran Edisi Ketiga Belas. Jakarta: Erlangga.

Machdoedz, Mahmud. 2010. Komunikasi Pemasaran Modern. Yogyakarta: Cakra Ilmu.

Moleong, Lexy J. 2010. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Morissan. (2010). Periklanan Komunikasi Pemasaran Terpadu. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Morissan. 2010. Periklanan: Komunikasi Pemasaran Perpadu. Edisi Pertama.

Jakarta: Kencana Prenada Group.

Perwirawati, E., & Juprianto, J. (2019). Strategi Komunikasi Pemasaran Pariwisata Kemaritiman Dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan Di Pulau Banyak. Jurnal Darma Agung, 27(1), 871–883.

Priansa, D. (2017). Komunikasi Pemasaran Terpadu. Pustaka Setia.

Putri, N. W. E. (2019). Komunikasi Pemasaran Dinas Pariwisata Kabupaten Buleleng Dalam Meningkatkan Jumlah Wisatawan Di Buleleng. Jurnal Komunikasi Profesional, 3(1).

Roring, D. (2015). Peranan Aparatur Dinas Pariwisata Dan Kebudayaan Kabupaten Minahasa Dalam Mengembangkan Objek Wisata Budaya Watu Pinabetengan. Politico: Jurnal Ilmu Politik, 1(7), 1148.

Salim, Agus. 2006. Teori & Paradigma Penelitian Sosial. Semarang: TiaraWacana.

Sarastuti, D. (2017). Strategi komunikasi pemasaran online produk busana muslim queenova. Visi Komunikasi, 16(01), 71–90.

Soemanagara, Dermawan. 2006. Marketing Communication Taktik dan Strategi.

Jakarta: PT Buana Ilmu Populer (kelompok Gramedia).

Subyantoro, A. dan S. (2007). Metode Dan Teknik Penelitian Sosial. ANDI. Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitaif Kualitatif dan R & B. Alfabeta.

http://satudata.samosirkab.go.id/dataset/banyaknya-kunjungan-wisatawan-ke-kabupaten-samosir/resource/f2767ad4-fee3-46b8-869e#{view-graph:{graph Options:{hooks:{processOffset:{},bindEvents,gr aphOptions:{hooks:

{processOffset:,bindEvents.

http://satudata.samosirkab.go.id/dataset/banyaknya-kunjungan-wisatawan-asing- dan-nusantara-ke-kabupaten-samosir.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.