The Effects of Digital Learning and Compensation On Teacher Performance in Tangerang City

Saring S

Abstract

Teacher performance is important in relation to the quality of education. Compensation is one of the reasons for having motivation to improve. This research method is a quantitative method. Data was collected through filling out questionnaires and interviews. Data processing using SPSS 25. Data variables X1 (compensation), X2 (digital learning) and Y (teacher performance). The sample was 50 teachers in the city of Tangerang, Banten. Compensation influences teacher performance in the city of Tangerang, digital learning influences teacher performance, and compensation and digital learning influences teacher performance. Heads and education managers can provide appropriate compensation, so that teachers are able to perform well and have adequate digital skills.

Keywords

compensation, digital learning, teacher performance

Full Text:

PDF

References

Dopo, F. B., & Ismaniati, C. (2016). Persepsi guru tentang digital natives, sumber belajar digital dan motivasi memanfaatkan sumber belajar digital. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 3(1), 13-24.

Herlianto, J. I., Suwatno, S., & Herlina, H. (2018). Pengaruh Kompetensi Profesional Guru Dan Motivasi Belajar Siswa Terhadap Prestasi Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Kearsipan Smk Administrasi Perkantoran Di Smk Negeri 1 Ciamis. Jurnal MANAJERIAL, 3(4), 70–82. https://doi.org/10.17509/manajerial.v17i1.9762

Kasmad, M., Iskandar, S., Ruswan, A., & Nikawanti, G. (2022). Model Pembelajaran Digital di Era 4.0 Bagi Guru Sekolah Dasar. Metodik Didaktik: Jurnal Pendidikan Ke-SD-an, 17(2), 71-80.

Montolalu, C., & Langi, Y. (2018). Pengaruh Pelatihan Dasar Komputer dan Teknologi Informasi bagi Guru-Guru dengan Uji-T Berpasangan (Paired Sample T-Test). Jurnal Matmatika dan Alikasi, 7(1), 44–50. https://doi.org/10.35799/dc.7.1.2018.20113

Musran, M., Makrus, M., & Wargianto, W. (2019). Pengaruh Kompensasi, Lingkungan Kerja, Budaya Organisasi dan Pemanfaatan Teknologi Informasi terhadap Motivasi Kerja Serta Dampaknya terhadap Kinerja. JEM Jurnal Ekonomi Dan Manajemen, 5(2), 1-19.

Maharani, E. S., Rosmiati, R., & Nasori, A. (2021). Profesionalisme Kinerja Guru dan Kemampuan Literasi Digital Guru Berpengaruh terhadap Kualitas Pembelajaran Daring SMK Kota Jambi. Jurnal Ilmiah Dikdaya, 11(2), 161-165.

Nizar, M. A. K. (2022). Perilaku Kepemimpinan Kepala Madrasah dalam Meningkatkan Kinerja Guru pada Pembelajaran Berbasis Digital di Madrasah Tsanawiyah Swasta. EDUKATIF: JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 4(4), 6057-6065.

Ngongo, A., Talok, D., Niha, S. S., Manafe, H. A., & Kaluge, A. H. (2022). Pengaruh Sarana Pembelajaran Digital dan Kompetensi Digital Guru terhadap Kinerja Guru SMK Negeri 2 Kupang dengan Motivasi Berprestasi Sebagai Variabel Intervening. Jurnal Manajemen Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 4(1), 231-245.

Nargis, S., RM Bambang, S., & Akmal, N. (2023). Gaya Kepemimpinan Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Kinerja Guru Pada Pembelajaran Berbasis Digital di SMP Negeri Banda Aceh. Jurnal Serambi Ilmu (JSI), 24(2), 77-87.

Palimbong, A. (2022). Pengaruh Supervisi dan Kompetensi Digital Terhadap Peningkatan Kinerja Guru (Doctoral dissertation, Universitas Kristen Indonesia).

Swandewi, N. P. P., Ariawan, I. P. W., & Sulindawati, N. L. G. E. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Instruksional, Literasi Digital, Kecerdasan Emosional, Kecerdasan Intelektual Terhadap Kinerja Guru. Jurnal Sosial Teknologi, 4(1), 1-16.

Sudaryati, S. (2021). PENINGKATAN KINERJA GURU DALAM PROSES PEMBELAJARAN BERBASIS DIGITAL (DARING) MELALUI SUPERVISI KLINIS DI SD NEGERI GERITAN KECAMATAN PATI KABUPATEN PATI SEMESTER II TAHUN PELAJARAN 2020/2021. Journal of Industrial Engineering & Management Research, 2(6), 156-191.

Tohirudin, S. (2022). Pengaruh Kreativitas Terhadap Kemampuan Literasi Digital Dan Kinerja Guru Di Kabupaten Kendal (Doctoral dissertation, Universitas Islam Sultan Agung).

Refbacks

  • There are currently no refbacks.