PKM Strategi Pemasaran Produk Untuk Meningkatkan Ketahanan Pangan Desa Rancasumur Serang Banten
Abstract
Product Strategy is intended to influence consumers, both in the short and long term. In the short term, the new product strategy is intended to influence consumers to try the product. In the long term, product strategy is designed to develop loyalty to the brand and gain a large market share. The most decisive aspect of designing a product strategy involves analyzing the consumer-product relationship. This means that consumer affection, cognition and behavior regarding products and the environment must be carefully considered when introducing new products and must be monitored throughout a product's life cycle. Food is an important and strategic commodity for the Indonesian nation considering that food is a basic human need that must be met by the government and society together as mandated by Law Number 7 of 1996 concerning food. In this law, it is stated that the government carries out regulation, guidance, control and supervision, while the community carries out the production and supply, trade, distribution processes and acts as consumers who have the right to obtain food that is sufficient in quantity and quality, safe, nutritious, diverse, equitable and affordable. by their purchasing power.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amri, Ulil. 2010. Motivasi Mahasiswa Aktif Didalam Organisasi Ekstrakulikuler. Tidak Terbit
Armstrong, Michael. (2003), How to be An Even Better Manager, Edt :Lyndon Saputra, Penerbit Binarupa Aksara, Batam.
Ariyanto, A., Sudarsono, A., Ivantan, I., Akbar, M. F., & Munarsih, M. (2020). Pengembangan Potensi Destinasi Wisata Curug Angkrek melalui Media Sosial di Kp. Cimuncang, Desa Karangnunggal, Kabupaten Tasikmalaya Jawa Barat. BAKTIMAS: Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, 2(2), 95-99.
Buchari, Alma, 2009., Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa, Cetakan kedelapan, Bandung: Alfabeta
Daryanto. (2012). Sari Kuliah Manajemen Pemasaran (cetakan 2). Bandung: PT Sarana Tutorial Nurani Sejahtera.
Andi, D., Wiguna, M., Abid, M., Safiih, A. R., & Imbron, I. (2020). Strategi Pengembangan Sdm Sebagai Persiapan Membangun Destinasi Wisata Curug Angkrek, Kp. Cimuncang, Desa Karangnunggal, Kabupaten Tasikmalaya. Dedikasi Pkm, 2(1), 33-37.
Fahmi, Irham. 2013. Analisis Laporan Keuangan. Bandung: Alfabeta.
Hasibuan, Malayu S.P. 2016. Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi. Revisi. Jakarta: Penerbit PT Bumi Aksara
Hisrich, R & Peter M. 2000. Entrepreneurship.Edisi Keempat. Singapore Mc Gran-Hill. Inc
Kasmad, K., Ahidin, U. A., & Wijayanti, K. D. (2018). Pengaruh Strategi Periklanan Terhadap Keputusan Mahasiswa (Studi Kasus Pada STIKes Pertamina Bina Medika Jakarta). Jurnal Pemasaran Kompetitif, 1(2).
Lambing, P. A & Kuehl C. R. 2000. Entrepreneurship. Edisi Kedua. Edition New Jersey.Pretice Hall
Nofiana, L., Amelia, R. W., Yunanti, S., Nelsi, M., & Akbar, M. F. (2021). Penyuluhan Media Sosial Dalam Rangka Meningkatkan Efektifitas Dan Efisiensi Pembangunan Rumah Tahfidz Al-Hikam Pada Masa Pandemi Covid-19. Dedikasi Pkm, 2(2), 140-145.
Nuryani, A., Persada, D., Nuryani, Y., Yusuf, A., & Luthfi, A. M. (2020). Pengenalan Laporan Keuangan Nirlaba Pada Komunitas Arimbin Ix. Dedikasi Pkm, 2(1), 107-112.
Putri, R. A., Hardiyanti, N., & Wijayanti, K. (2019). Upaya Merintis Desa Wisata Melalui Pelatihan Dan Pendampingan Masyarakat Di Desa Carangrejo Kecamatan Sampung Kabupaten Ponorogo. Jurnal Abdi: Media Pengabdian Kepada Masyarakat, 5(1), 59-64.
Rachbini, D.J. (2001), Pengembangan Ekonomi & Sumber Daya Manusia, Penerbit Grasindo , Jakarta.
Riyanti, Benedicta, Prihatin, Dwi. 2003. Kewirausahaan dari Sudut Pandang Psikologi Kepribadian. Grasindo. Jakarta
Riyanti, B Dwi. (2002), Kecendrungan Inovasi, Proceeding Temu Ilmiah APIO, Psikologi Unair.
Rusdiana, H.A. 2014. Kewirausahaan Teori dan Praktik, Cetakan ke 1. Bandung: Pustaka Setia
Saiman, Leonardus. (2014). Kewirausahaan: Teori, Praktik, dan Kasus-Kasus. Jakarta: Salemba Empat.
Siregar, Eveline, & Nara, Hartini. 2014. Teori Belajar dan Pembelajaran, Cetakan ke 2. Bogor: Ghalia Indonesia
Slamet, F. dkk. (2014). Dasar-dasar Kewirausahaan: Teori dan Praktik. Jakarta: PT Indeks
Suryana. 2009. Kewirausahaan: Pedoman Praktis, Kiatdan Proses Menuju Sukses. Jakarta: Salemba Empat.
Uno B, Hamzah. 2008. Teori Motivasi dan Pengukurannya, Jakarta : Bumi. Aksara
Wibowo Agus. (2011). Pendidikan Kewirausahaan (Konsep dan Strategi). Yogyakarta: Pustaka Pelajar
Wikanso. 2013. Pengaruh Pendidikan Kewirausahaan Terhadap Motivasi Berwirausaha Mahasiswa STKIP PGRI Ngawi. Jurnal Ilmiah STKIP PGRI Ngawi Media Prestasi, Vol. XI, No. 1.
Winarto V (2003), Entrepreneurship : Semangat untuk memberikan solusi bagai masyarakat, Artikel http;//www.e-psikologi.com/pengembangan/rls.htm, 30-01-2003.
Wijoyo, H. (2021). Strategi Pemasaran UMKM di masa pandemi. Insan Cendekia Mandiri.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.12661669
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Mada Faisal Akbar, Agus Sudarsono, Purwanti P
E-ISSN :2986-7002