Strategi Pemasaran Pada Café Alleyway di Kota Denpasar
Abstract
This research aims to gain an understanding of the events or phenomena that occur within the context of the community, particularly in the context of Sundanese culture-based education. The research adopts a qualitative research method and is conducted at SMPN 5 Lembang. The research findings indicate several points: (1) The students at SMPN 5 Lembang show great enthusiasm towards Sundanese culture. (2) The Sundanese language is widely used in the school. (3) There is an implementation of guidance and counseling based on Sundanese culture at SMPN 5 Lembang.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Badan Pusat Statistik. (2022). Analisis Profil Penduduk Indonesia. ISBN: 978-602-438-432-6. https://www.bps.go.id/publication/2022/06/24/ea52f6a38d3913a5bc557c5f/analisis-profil-penduduk-indonesia.html
Badan Pusat Statistik. (2023). PDRB Kabupaten Kota di Provinsi Bali Atas Dasar Harga Berlaku. Diakses pada 6 Juni 2023 dari web BPS. https://bali.bps.go.id/indicator/52/170/1/pdrb-kabupaten-kota-di-provinsi-bali-atas-dasar-harga-berlaku.html
Badan Pusat Statistik. (2023). Rata-rata Konsumsi per Kapita Sebulan Provinsi Bali Menurut Kabupaten Kota. Diakses pada 6 Juni 2023 dari web BPS. https://bali.bps.go.id/indicator/5/38/1/rata-rata-konsumsi-per-kapita-sebulan-provinsi-bali-menurut-kabupaten-kota.html
Dewi, K. A. C., Semara, I. M. T., and Aprinica, N. P. I. (2023). Strategi Pemasaran di Starbucks Drive Thru Teuku Umar Denpasar. Jurnal Ilmiah Pariwisata Dan Bisnis, 2(3), 708 - 728. https://doi.org/10.22334/paris.v2i3.355
Kuncoro, Mudrajat. (2003). Metode Riset Untuk Bisnis dan Ekonomi. Jakarta: Erlangga.
Marimin, I. (2004). Teknik & Aplikasi Pengambilan Keputusan. Grasindo.
Sudaryo, Yoyo et al. (2020). Digital Marketing dan Fintech di Indonesia. Penerbit Andi.
Susanti, A., Dewi, P. S. T., and Putra, I. W. Y. A. (2021). Desain interior coffee shop di Denpasar dan loyalitas konsumennya: Generasi Y dan Z. Waca Cipta Ruang, 7(1), 1-17.. (2021). Desain Interior Coffee Shop di Denpasar dan Loyalitas Konsumennya: Generasi Y dan Z. Waca Cipta Ruang: Jurnal Ilmiah Desain Interior Volume 7 Nomor 1 (2021) Hal.1-17. https://doi.org/10.34010/wcr.v7i1.4383
Walker, O. C. (2014). Marketing strategy: a decision-focused approach 8th edition. New York: McGraw-Hill.
Widiyaningsih, D. S. (2022). Makna Kafe Bagi Remaja Milenial Sebagai Bentuk Citra Diri Di Media Sosial. Publiciana, 15(01), 12-18.
Refbacks
- There are currently no refbacks.