Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Citra Merek Honda Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Bengkel Honda Ahass Dirawalumbu

Putri Octavia Maharani, Hapzi Ali, Muhammad Asif Khan

Abstract

Previous research or related research and previous theoretical studies are very significant for research or scientific articles. Relevant and interrelated previous research plays a role in supporting the theory and the relationship or influence between variables. This article reviews the influence of product quality, price and brand image on customer loyalty at the Honda AHASS workshop in Rawalumbu. This article is a study of management literature. Marketing aims to build a hypothesis that can be used in further research. The implementation of this literature review article is as follows: 1) Product quality influences customer loyalty; 2) Price affects customer loyalty; 3) Brand Image influences Customer Loyalty.

Keywords

Product Quality, Price, Brand Image, Customer Loyalty.

Full Text:

PDF

References

Arifin, M. H. R. (2021). Hubungan antara faktor keselamatan berkendara dengan perilaku berkendaran keselamatan. 55, 5–26.

Bangun, D., Zuska, F., & Ginting, B. (2022). Perilaku Masyarakat Pengendara Kendaraan Bermotor Dalam Berlalu Lintas di Kota Medan. Perspektif, 11(3), 1146–1160. https://doi.org/10.31289/perspektif.v11i3.6446

Dalilah, N., & Prawoto. (2023). Pengaruh kualitas produk, promosi dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan di Kopi Kenangan. MAMEN (J. Manajemen), 2(2), 186–197. https://doi.org/10.55123/mamen.v2i2.1774

Fauziah, D., Ali, H., Haymans, A., & Jumawan, M. (2024). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Minat Beli Produk Skintific ( Studi Kasus Pada Mahasiswa Universitas Bhayangkara Jakarta Raya ). 1(4), 159–172.

Halim, O. A., & Atmojo, W. T. (2023). Penerapan Metode Ahp Pada Sistem Pendukung Keputusan Pemilihan Oli Motor Yamaha N-Max. JIKA (Jurnal Informatika), 7(1), 1. https://doi.org/10.31000/jika.v7i1.6625

Hernikasari, I., Ali, H., & Hadita, H. (2022). Model Citra Merek Melalui Kepuasan Pelanggan Bear Brand: Harga Dan Kualitas Produk. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(3), 329–346. https://doi.org/10.31933/jimt.v3i3.837

Jurnal, B. P., Publikasi, D., Kurniawan, S., Chandra, R., Tinggi, S., Ekonomi, I., Jakarta, I., Kayu, J., & No, J. (2020). Jurnal Manajemen STEI Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Promosi terhadap Kepuasan Pelanggan yang di Mediasi Citra Merek (Studi Kasus E-Wallet DANA di Pabrik Mie). BPJP) Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta, 03(01).

khaerel umam. (2019). Bab II Telaah Pustaka. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.

Purwanto, F. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Lipstik Revlon Yogyakarta. Thesis, 1–23.

Putra, R. (2021). Determinasi Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan Terhadap Kualitas Produk, Citra Merek Dan Persepsi Harga (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Ekonomi Manajemen Sistem Informasi, 2(4), 516–524. https://doi.org/10.31933/jemsi.v2i4.461

Reza, F. I., Sholihin, U., Akbar, T., & Murdiyanto, E. (2024). Pengaruh Citra Merek Dan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen. 2(2).

Sapitri, E., Sampurno, S., & Hayani, I. (2020). Pengaruh Citra Merek dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan. Jurnal Mandiri : Ilmu Pengetahuan, Seni, Dan Teknologi, 4(2), 231–240. https://doi.org/10.33753/mandiri.v4i2.150

Sukmanawati, S., & Purwati, S. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, Dan Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan Grab. Jurnal Manajemen Almatama, 1(1), 61–84. https://doi.org/10.58413/jma.v1i1.220

Tsania, L. H., & Haris, M. (2024). Pengaruh Kualitas Layanan, Kepercayaan Dan Persepsi Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan. Solusi, 22(1), 968. https://doi.org/10.26623/slsi.v22i1.8054

Tutut Istikomah. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan Kereta Api Indonesia. Lib Unnes, 15, 203.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.