Effectiveness of Project-Based Entrepreneurship Learning Methods for High School Students

Hugo Aries Suprapto

Abstract

Entrepreneurship in Indonesia still needs to be encouraged again, so that the number of entrepreneurs increases. Project-based learning is an alternative method that requires practice which can have a big impact on students. Senior high schools (SMA) should be able to provide greater practical content in entrepreneurship subjects. The method used is the experimental method, pretest post test. The research results show that project-based methods can improve entrepreneurship learning outcomes in high school students.

Keywords

effectiveness, project-based, entrepreneurship

Full Text:

PDF

References

Adam, L. (2016). Kebijakan konektivitas maritim di Indonesia. Jurnal Politica Dinamika Masalah Politik Dalam Negeri dan Hubungan Internasional, 6(1).

Suhartatik, A. (2018). Faktor internal dan eksternal minat berwirausaha dan keberhasilan usaha pada UMKM di Surabaya. Jurnal Keuangan Dan Perbankan, 15(1), 53-63.

Lugiati, L. (2020). Penggunaan Model Pembelajaran Berbasis Proyek dengan Menggunakan Audio Video untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Journal of Education Action Research, 4(4), 481-492.

Mulyani, E. (2014). Pengembangan model pembelajaan berbasis projek pendidikan kewirausahaan untuk meningkatkan sikap, minat, perilaku wirausaha, dan prestasi belajar siswa SMK. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 33(1).

Marten, D., & Syah, N. (2019). Efektivitas Pengembangan Modul Berbasis Proyek pada Mata Kuliah Teknik Las Lanjut Akademi Komunitas Negeri Pesisir Selatan. Jurnal Imiah Pendidikan dan Pembelajaran, 3(3), 394-405.

Manik, S. M. (2020). Pengaruh Pengetahuan Kewirausahaan Dan Faktor Kepribadian Terhadap Minat Berwirausaha (Pada Mahasiswa Fisipol Administrasi Bisnis Universitas Hkbp Nommensen Medan).

Natalia, W., & Jalinus, N. (2021). Efektivitas Pengembangan Modul Berbasis Proyek pada Mata Kuliah Kewirausahaan Akademi Komunitas Negeri Pesisir Selatan. Jurnal Edutech Undiksha, 9(2), 267-274.

Sunaryo, J. S. (2023). Penerapan Model Project Based Learning untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Mata Pelajaran Prakarya dan Kewirausahaan. Ideguru: Jurnal Karya Ilmiah Guru, 8(3), 713-722.

Siagian, V., Yuniwati, I., Rahman, A., Lifchatullaillah, E., Inayah, A. N., Hasyim, N., ... & Simarmata, J. (2020). Pengantar Kewirausahaan. -.

Suryadi, D. (2018). Peran dan Strategi Perkembangan Kewirausahaan dan Tantangannya Dalam Menghadapi Perekonomian di Masa Yang Akan Datang.

Sumarsono, T. G., Supardi, H., & MM, S. (2021). Kewirausahaan Teori & Praktik. Media Nusa Creative (MNC Publishing).

Ubaidillah, M. (2017). Pembelajaran berbasis proyek untuk mengembangkan ensiklopedia berbasis bioedupreneurship. Jurnal Pendidikan Sains Universitas Muhammadiyah Semarang, 5(1), 32-40.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.